Houbovo kapustičková cizrna

Houbovo – kapustičková cizrna

Energetická hodnota pokrmu:

Cca 1800 KJ

Ingredience na jednu porci:

Hrst cizrny, hrst vařených hub, hrst růžičkové kapusty, hrst strouhaného sýra, jedna cibule, jedna lžíce oleje z vlašských ořechů, stroužek česneku na drobno, sůl na dochucení.

Postup přípravy:

Cizrnu přes noc namočíme a druhý den vaříme v tlakovém hrnci cca 20 minut, bude mít ořechovou chuť, mezi tím si spaříme kapustičky, necháme deset minut v horké vodě, scedíme a pak je zalijeme ledovou vodou, cibulku s česnekem osmahneme dozlatova, přidáme houby, které ještě chvíli restujeme s cibulkou a nakonec přidáme cizrnu a kapustičky, na talíři posypeme sýrem.

Na tomto jídle se mi líbí jeho přirozenost, je dochuceno pouze sýrem.

Co se ztvrdlými gumídky? Želé na dort!

Děti milují gumídky a všemožné želé bonbóny, které většinou nedojí a ta nebohá zvířátka ztvrdnou a už je nikdo nechce, páč se prostě nedají jíst.  Ale využít se pochopitelně ještě dají, stačí nasypat do kastrůlku zalít trochou vody a nechat na plotýnce rozpustit, no a máme luxusní želé na ovocný dort, nebo na nějaký dezertík.

Houbové špagety

Houbové špagety

Energetická hodnota ve 100g čerstvých těstovin:

Cca  1450 KJ

Ingredience na půl kila čerstvých těstovin, plusmínus:

Jedno vejce, hrst sušených, nebo mražené houby, prostě jaké máme k dispozici a hladká mouka cca 400g .

Postup přípravy:

Nejdříve uvaříme houby, asi tak půl hoďky u těch sušených, u mražených stačí méně, a ještě méně pokud už uvařené byly, po vychladnutí scedíme a rozmixujeme na jemnou kaši. Přidáme jedno syrové vejce a směs pomalu zapracujeme s hladkou moukou, dokud nevytvoříme hutné nelepivé těsto. To pak dáme do igelitového sáčku a necháme jeden den odpočívat v ledničce. Po vyjmutí z chladničky necháme ještě těsto hodinu až dvě odpočívat a pak se do něj pustíme válečkem, nebo strojkem na nudle.

Lehký salát z polníčku

Lehký salát z polníčku

Energetická hodnota pokrmu:

Cca 400 KJ

Ingredience na jednu porci:

Hrst polníčku, třetina salátové okurky, čtvrt cibule, jedno rajče, jedna lžička konopného semínka, lžíce strouhaného sýra, lžička sezamového oleje, lžička jablečného octa, stroužek česneku na drobno, sůl a pepř na dochucení.

Postup přípravy:

Polníček namočíme na hodinu do vody, aby křupal, pak ho očistíme a dáme na talíř, přidáme okurku nakrájenou na dlouhé nudličky, nakrájené rajče, cibuli, česnek a koření, posypeme konopným semínkem, pokapeme octem, olejem a podáváme.

Špenátovo-hrášková polévka

Špenátovo – hrášková polévka s parmezánem

Energetická hodnota pokrmu:

Cca 1500 KJ

Ingredience na jednu veklou  porci:

Vývar nebo voda 4dcl, zelený hrášek 30g, špenát 60g, jeden velký plátek mořské řasy DONGWON, vejce 1ks, parmezán 10g, chlebová kůrka 10g, konopné semínko 5g, česnek a zelené koření dle chuti.

Postup přípravy:

Do kastrůlku s vývarem vložíme špenát, hrášek, natrhanou mořskou řasu, česnek, bylinky a přivedeme k varu, odstavíme a necháme mírně zchladnout, pak rozmixujeme, opět přivedeme k varu, přidáme syrové vejce, zamícháme a servírujeme posypané parmezánem, chlebovou kůrkou a konopným semínkem.

Tuning řecké delikatesy

Všichni to moc dobře známe, koupíme si něco v domnění, že to bude dobré, ale ono není, a pak je nám líto to vyhodit a tak to ještě skladujeme pár let, než se k tomu odhodláme.

Já si koupila v Lidlu želé s mandlemi, no mandle že by pohledal a chuť to mělo jako ztužený škrob obalený v cukru. A páč jsem člověk, který si jídla velice váží, muselo dojít na tuning, čili zlepšení za každou cenu.

Želé kostky jsem dala do kastrůlku s trochou vody a nechala na mírném ohni roztavit, pak jsem přidala mandle, datle, slunečnicové semínko a vlašáky, a nalila do formy, nechala ztuhnout a pak nakrájela opět na kostky a obalila v cukru, no a není to špatný.

Zrníčkový chléb

Zrníčkový chléb

Energetická hodnota pokrmu ve 100g:

Cca 1420 KJ

Ingredience na 250g:

Voda 100ml, Lněné semínko 20g, Chia semínko 10g, Vlašské ořechy 20g, Slunečnicové semínko 25g, Mandle 25g, Sušená rajčata naložená v oleji 20g, Ovesné vločky 20g, Kukuřičné křupky 35g.

Postup přípravy:

Lněná a chia semínka namočíme na pět hodin do vody, pak přidáme ostatní semínka a ořechy nasekané na drobno, zamícháme a necháme ještě hodinu odpočívat. Nakonec přidáme ovesné vločky, které necháme na chvíli nasát přebytečnou vodu a dohustíme kukuřičnými křupkami, které nadrtíme. Vytvoříme na pečícím papíru placku, nebo vytvarujeme malá kolečka a dáme sušit do trouby nebo sušičky na 40°C, tím zachováme chléb „živý“.  Cca dvě hodiny stačí, aby byl krásně vláčný a měkoučký, skladujeme v ledničce a spotřebujeme do tří dnů, aby nezačal plesnivět. Čím déle sušíme, tím déle vydrží, ale bude tvrdší.

Ledový salát se Surimi tyčinkami

Ledový salát se Surimi tyčinkami a cibulí

Energetická hodnota pokrmu:

Cca 1440 KJ

Ingredience na jednu porci:

Ledový salát 90g, klíčky (mungo, čočka, řeřicha) 40g, Surimi 100g, cibule 20g, konopné semínko 3g, Rybí olej 10g, koření na ryby k dochucení.

Postup přípravy:

Ledový salát omyjeme a natrháme na drobné kousky, aby se lépe nabíral na vidličku, rozprostřeme na talíř, pak posypeme klíčky, jako další vrstvu pokládáme tyčinky surimi nakrájené na kostičky, a pak nakrájenou cibuli. Okořeníme a zakapeme olejem. Používám zbylý olej z tresčích jater nebo různých nakládaných rybiček, který skladuji v mrazáku. Nakonec posypeme konopným semínkem.

Skleněné nudle s klíčky

Skleněné nudle s klíčky a česnekem

Energetická hodnota pokrmu:
Cca 1750 KJ

Ingredience na jednu porci:
Skleněné nudle 50g, Klíčky mungo 30g, Klíčky čočky 20g, Klíčky ředkvičky 10g, Rajčátka 50g, Olivový olej 1 lžíce, Větší stroužek česneku, Rybí omáčka 1-2 lžíce, Sezamový olej 1 lžička, Pórek nebo jarní cibulka na ozdobu.

Postup přípravy:
Skleněné nudle zalijeme vroucí vodou, za patnáct minut scedíme, dáme na talíř a pokápneme sezamovým olejem, posypeme všemi klíčky, dále přidáme nakrájená rajčátka. Stroužek česneku nakrájíme na plátky a osmahneme na olivovém oleji dozlatova, pak rovnoměrně rozprostřeme česnek na připravený salát a polejem olejem, na kterém jsme česnek smažili. Nakonec ozdobíme pórkem, nebo jarní cibulkou a pokapeme rybí omáčkou.

Avokádový salát s jáhly a krevetami

Avokádový salát s jáhly a krevetami

Energetická hodnota pokrmu:

Cca 2660 KJ

Ingredience na jednu porci:

Jáhly 50g, voda 2 dcl, mořské řasy Hiziky 2g a Arame 2g, Jidášovo ucho 3g, Avokádo půlka cca 100g, Rajčátka 50g, Krevety loupané 50g, máslo 20g, Konopné semínko loupané 5g, Sezamový olej

 Postup přípravy:

Jidášovo ucho namočíme do vody, cca po dvaceti minutách, až nabobtná, jej nakrájíme na tenké nudličky, ty přidáme s řasami do kastrůlku a povaříme společně s jáhly a kapkou sezamového oleje patnáct minut. Jáhly před vařením propláchneme horkou vodou, aby nebyly hořké.  Na másle osmahneme lehce krevety, avokádo nakrájíme na kostičky, rajčátka na čtvrtky a vše dáme na talíř, nakonec posypeme konopným semínkem a zakápneme sezamovým olejem.

Variace:

Místo jáhel se samozřejmě ke všem ingrediencím bezvadně hodí rýže.

Zde naleznete zapomenuté i nezapomenuté především vědecky nepodložené babské rady. Některé je třeba brát s rezervou, případně pouze pro zábavu. Za rady neručím, ani jsem v sobě nenalezla dostatek odvahy k tomu, abych je všechny vyzkoušela, pouze jsem je porůznu nahromadila a zveřejnila na těchto stránkách, abych se s vámi podělila.

TOPlist